Dawn en MediaMonks creëren effectieve geïntegreerde campagne Namens Nederland

Vrijdag 29 mei
NL2025 en meer dan 60 partijen slaan handen belangeloos ineen voor nationale enquête en dialoogplatform over de toekomst van Nederland.

Amsterdam, 29 mei 2020 – Reclamebureau Dawn en digitaal creatief bureau MediaMonks hebben samen een effectieve campagne voor de nationale enquête en het dialoogplatform Namens Nederland (www.namensnederland.nl) gecreëerd. Dankzij de campagne hebben inmiddels meer dan 135.000 inwoners van Nederland hun mening gegeven over de vraag wat er nu moet gebeuren tijdens de crisis én wat er straks ná de crisis moet gebeuren in Nederland. Meedoen kan nog steeds, het initiatief Namens Nederland loopt tot nog minstens eind juni.Voor de geïntegreerde campagne zetten ook belangrijke spelers in de mediabranche zich geheel belangeloos in. Dat geldt ook voor de meer dan 60 andere mede-initiatiefnemers van Namens Nederland, die via hun interne en externe communicatiekanalen aandacht vragen voor de enquête.

Namens Nederland is een grootschalige online-enquête en dialoogplatform, die de Nederlandse bevolking de kans geven om mee te denken over het Nederland van nu, morgen en de verdere toekomst. De enquête is dit jaar extra actueel omdat de inwoners van Nederland specifiek hun mening mogen geven over de coronacrisis, de aanpak van de overheid en hun visie op het Nederland van na de crisis.

De geïntegreerde advertentiecampagne die Dawn en MediaMonks ontwikkelden, bestaat uit onder meer een tv-commercial, radio-commercials, online-advertenties, out-of-home advertising en print. Binnen drie weken bereikte de campagne vele miljoenen inwoners van Nederland. Al meer dan 135.000 mensen namen deel aan de enquête en/of het dialoogplatform.

Het bereik is mede zo groot door de belangeloze inzet van belangrijke spelers in de mediabranche, zoals zoals DPG, JCDecaux, RTL, STER, Talpa, Exterion Media. De meer dan 60 mede-initiatiefnemers van Namens Nederland, waaronder maatschappelijke organisaties, vakbonden, verenigingen en bedrijven, mobiliseerden eveneens massaal hun achterban. Zij zetten al hun interne en externe communicatiekanalen in, zoals intranet, websites en nieuwsbrieven.

Inge Ligthart, CEO van Dawn: “Vanuit het ‘pay it forward’-principe dragen we graag bij aan dit initiatief. Onze branche speelt een belangrijke rol in het creëren van een breed draagvlak in de samenleving, om zo bij te dragen aan een betere toekomst voor Nederland.”

Victor Knaap, CEO van MediaMonks: “Ik ben sinds 2017 betrokken bij Namens Nederland en NL2025, een van de mede-initiatiefnemers van de enquête. Samen proberen we Nederland vooruit te helpen. Hand in hand met Dawn konden we met het beste dat we kunnen – reclame maken – een steentje bijdragen aan de inrichting van Nederland tijdens en na Corona”

Laurens van Vliet, namens NL2025 aanjager van Namens Nederland: "Ik vind het geweldig dat zo veel partijen hun krachten hebben gebundeld voor dit initiatief. Zo kunnen we het mogelijk maken dat Namens Nederland echt de stem van het land laat horen. Door de resultaten die nog steeds elke dag binnenkomen, hebben we een goed beeld van de manier waarop de bevolking van Nederland naar de toekomst kijkt."

Het initiatief Namens Nederland loopt tot nog minstens eind juni. Het doel is te komen tot een gemeenschappelijke toekomstvisie en aanpak voor Nederland, die tijdens en ná de corona crisis op continue basis breed wordt gepubliceerd.

EINDE

Noot voor de redactie:
De initiatiefnemers van Namens Nederland zijn onder andere ADG Groep, Albert Heijn, CNV, Dawn, De Unie, Deedmob, Deloitte, DPG, DSM, Exerion Media, fiKks, FNV, Future NL, G-Star, ICT Media, ING, JOGG, Johan Cruyff Foundation, Jumbo, KBO-PCOB, Jonge Klimaatbeweging, KNVB, Stichting LeerKRACHT, McKinsey & Company, MediaMonks, MKB Nederland, MVO Nederland, NJR, NL2025, NL Voor Elkaar, NLdigital, NOC NSF, NS, Philips, Rabobank, Randstad, RTL, Salesforce, &samhoud, schooldakrevolutie, SER, Shell, SKIM, SRVO, STER, Tzorg, TomTom, Vereniging Eigen Huis, Vereniging Natuurmonumenten, Unilever, VNO NCW, Vopak, VO-Raad, WNF en Young Impact.

Link onderzoek www.namensnederland.nl

Over NL2025
NL2025 is kartrekker en een van de belangrijke initiatiefnemers van Namens Nederland. NL2025 een beweging waarin onder andere leiders (‘aanjagers’) uit bedrijfsleven, cultuur en wetenschap, onderwijs, kunst en sport zich op persoonlijke titel vanuit het ‘pay it forward’-principe inzetten voor een betere toekomst van Nederland. NL2025 helpt om bestaande succesvolle initiatieven nog groter te maken en de impact te vergroten door de inzet van kennis, expertise en netwerk. Kijk voor meer informatie op www.nl2025.nl).

Meer Nieuws