Concrete bijdragen na impactsessie van 20 april

Woensdag 21 apr, 2021
Dat was nog eens verbinden met resultaat! Bijna 100 aanjagers waren van de partij bij de tweede landelijke impactsessie van NL2025 op 20 april. En dat ging niet ongemerkt voorbij. Sterker nog, in totaal hebben we bijna 70 concrete bijdragen geteld voor vier initiatieven.

NL2025-aanjager Umar Mirza joeg de sessie vol enthousiasme aan en gaf daarna het woord aan Prinses Laurentien van Oranje (AllemaalDigitaal), Claudy Jongstra (The Gift of Colour), Ronilla Snellen (FutureNL) en Wendy Kakebeeke (Young Impact). Eén uur en vier gloedvolle betogen later hadden we al heel veel bereikt. Maar extra bijdragen zijn natuurlijk nog altijd welkom. Lees hieronder de pitches en kijk wat jij voor deze initiatieven kunt betekenen.

Intussen nieuwsgierig wat de eerste landelijke impactsessie van 26 januari heeft opgeleverd? Bekijk dan onze impactvideo.



Als je je hebt aangemeld voor een van de initiatieven, krijg je binnen tien dagen een mail. Mocht je je gisteravond niet hebben aangemeld voor een initiatief, maar toch nog graag willen meedoen, dan kan dat uiteraard. Neem dan contact met ons op via info@nl2025.nl.



Allemaal Digitaal, met Prinses Laurentien van Oranje
En nog steeds zijn niet alle kinderen digitaal! Want wist je dat 584.000 huishoudens in armoede leven? En dat 14 procent van die gezinnen met een laag inkomen geen pc, laptop of tablet in huis heeft?

Prinses Laurentien van Oranje, initiatiefneemster van Allemaal Digitaal, riep op om ook deze kinderen toegang tot de digitale samenleving te geven en beschikking te geven over een eigen apparaat. In samenwerking met verschillende maatschappelijke organisaties (o.a. Stichting IMC Weekendschool en Stichting Studiezalen) wil Allemaal-Digitaal.nl vóór 1 augustus 5000 laptops, 1000 tablets en 200.000 euro aan financiële donaties inzamelen.

De coronacrisis heeft extra duidelijk gemaakt dat we meer dan ooit zijn aangewezen op digitale technologie om te leren. Toch hebben 37.000 kinderen nog steeds niet de middelen om digitaal mee te doen. Dat moet anders.

Ook jij kunt helpen! Door je bedrijfslaptops of -tablets te doneren (minstens 10 stuks) of door een financiële donatie te doen. Donaties stellen we beschikbaar aan stichtingen die niet de middelen hebben om de digitale apparaten tegen kostprijs te kopen.

Resultaat
22 aanjagers hebben zich aangemeld voor Allemaal Digitaal.

Kom in actie!
Ken jij mensen mee willen helpen met dit initiatief, stuur dan een mail naar info@nl2025.nl. Of deel de LinkedIn-post.

Meer weten?
Ga naar de website of bekijk deze video.



FutureNL, met Ronilla Snellen
Daarna kwam Ronilla Snellen aan bod: zij sloot enthousiast aan op het verhaal van prinses Laurentien over digitale toegang en vaardigheden als basisbehoeften, zeker ook voor het toekomstperspectief van de kinderen.

Tijdens de Dutch Technology Week (de week van 31 mei) introduceert FutureNL daarom de grootste Escaperoom in het onderwijs, geschikt voor schoolklassen van groep 7 en 8, PO en groep 1 en 2 van VO. De boodschap aan de leerlingen: zeil virtueel de wereld over en ontwikkel je digitale vaardigheden.

Resultaat
14 aanjagers hebben zich aangemeld voor FutureNL.

Kom in actie!
Helpen bij de bekendheid? Of schoolklassen aanmelden? Deel dan deze LinkedIn-post.

Meer weten?
Alles over de Grootste Escaperoom in het onderwijs lees je hier.



The Gift of Colour, met Claudy Jongstra
Met The Gift of Colour zet Claudy Jongstra een belangrijke stap om de complete duurzame textielketen weer naar Nederland te halen. Van het verwerken van wol, dat nu gezien wordt als afval, tot duurzame merkkleding. Hiervoor is het belangrijk om oude maakprocessen en ambachten te revitaliseren.

Samen met universiteiten brengt The Gift of Colour historische recepturen en ambachten weer tot leven in een eigentijdse toepassing, om zo de vezels te kleuren en weer lokaal te weven tot unieke stoffen.

We zoeken marktpartijen die meedoen met deze innovatieve visie. Daarnaast zoeken we slimme strategen en marketeers die bereid zijn hun expertise en denkkracht in te zetten, om tijdens een paar werksessies dit ecosysteem te ontwerpen.

Resultaat
9 aanjagers hebben hun interesse te kennen gegeven voor The Gift of Colour.

Kom in actie!
Wie denkt en bouwt mee aan een duurzame textielketen in Nederland? We zoeken strategen, marketeers en bedrijven uit de maakindustrie. Mail naar info@nl2025.nl of deel deze LinkedIn-post.



Young Impact, met Wendy Kakebeeke
Young Impact is een landelijke jongerenbeweging die gelooft dat iedere jongere met zijn of haar talenten en vaardigheden de wereld positief kan veranderen. De beweging doet dat door het ondernemerschap van jongeren te stimuleren en te vergroten en daarmee hun maatschappelijke kansen.

Al meer dan 67.000 jongeren in Nederland zijn via het programma van Young Impact in actie gekomen voor een betere wereld. Het doel is om deze impact te vergroten naar 1 miljoen jongeren! Om die ambitie te bereiken, werkt Young Impact met jonge, talentvolle en enthousiaste professionals.

Maar de uitdagingen zijn complex en de leercurve kan wel wat versnelling gebruiken. Daarom zoekt Young Impact op vijf thema’s een ‘sparring team’ dat de organisatie zowel vakinhoudelijk als doelgericht verder kan helpen in haar groeiambitie. Op de onderstaande gebieden zijn jonge professionals actief die jullie ervaring en netwerk goed kunnen gebruiken:

  1. 1. Finance
  2. 2. Stakeholder management
  3. 3. Marketing
  4. 4. Corporate comms/PR
  5. 5. Bedrijvenrelaties

Resultaat
19 aanjagers hebben zich aangemeld voor Young Impact.

Kom in actie!
Ken jij andere aanjagers die het team van Young Impact verder willen helpen in zijn groeiambitie? Stuur dan een mail naar info@nl2025.nl.

Meer Nieuws